torsdag 27 december 2007

Första "spadtaget" på Mor Miasv 9

2007.12.27
Efter en tid med trädfällning och röjning av tomten (tro inte att vi har varit sysslolösa i julhelgen) var det äntligen dags för grävaren Ållen att komma och ta första spadtaget. Här har han börjat gräva ut för huset. Tobbe mätte höjder och grävde fram för anslutning av VA. De kämpade på flitigt i den kalla snålblåsten. Jag passade på att uppvakta dem på min lunch med hamburgare och så fick jag lite bilder på köpet.
Vi vill passa på att framföra ett stort TACK till våran kära Oscar för all hjälp med röjningen av tomten. Vad skulle vi göra utan dig = ) Vilket jobb du har lagt ner
Tack även till underbara Majsan för att du hjälper oss med barnen. Utan dig hade vi inte hunnit med något alls.


6 kommentarer:

Majsan sa...

Det är med sådan glädje jag kikar in och ser alla bilder på hur arbetet framskrider på Mor Miasväg!
Vi har haft en riktig mysdag, pojkarna o jag idag =)
Kramar till er alla

Björn Svensson sa...

Hej

Här ligger man inte på latsidan ser jag. Var och kikade lite i Onsdags men nu verkar det som man får åka upp igen. Hoppas allt är bra med Er, och det varkar som ni får ett toppen hus på Mor Miasväg.
Sköt om Er så hörs vi
// Björn S

Villa Bellan sa...

Hej
Nu har vi hittat hit!
Detta måste ju följas med spänning

Lena sa...

vad duktiga ni varit ser fram emot uppdatering

Majsan sa...

Efterlyser lite uppdatering.... fattar ni inte att vi alla är nyfikna *hehe*
Kramen

Björn Svensson sa...

Hej
Kan inte annat än hålla men Majsan.
// Björn S