lördag 28 juni 2008

Tvättstuga

Tvättstugan har nu fått kakel och klinker.

Nu ska bara taket spacklas och målas. Imorgon kommer min kära svärmor till bygget och hjälper oss att passa pojkarna så att jag kan påbörja fogningen. Jag tänkte att jag skulle börja med tvättstugan. På ena väggen blir det garderober som döljer ifall min fogning skulle gå käpprätt åt helvete... Jag kommer att börja med den så får vi se om Tobbe låter mig fortsätta med resten; )





Det kommer att bli ljusgrå fog på väggarna och svart fog på golvet.

Lådan är till det inbyggda vedfacket i allrummet.
Den kommer vi att gömma i en garderob här i tvättstugan.

Vägg: vit högblank 30*30
Golv: svart matt, vit matt 30*30

Tobbe jobbar på för fullt.




1 kommentar:

Majsan sa...

Fogningen kommer säkert att gå som en dans =)
Idag kom det reklam från Cheapy, där det stod precis hur man ska göra när man fogar osv. Kanske jag ska ta med den reklamen i morgon =)